ArtEd este partener și sprijină implementarea acestui proiect in România.
Scopul proiectului este de a dezvolta un set de instrumente prin intermediul cărora cadrele didactice să poată genera un mod inovator de predare.
Această predare, bazată pe metode de expunere, își propune să creeze un spațiu pentru incluziune socială care să mențină elevii și care să diminueze singurătatea și înstrăinarea.
MEL leagă școli și instituții din diferite niveluri și competențe educaționale.
Acest parteneriat este motivul pentru care lucrăm transnațional. Fiecare dintre noi aduce expertiză cu privire la metodele de expunere și fiecare dintre noi a realizat deja proiecte importante, bazate pe diferite metode de expunere, cum ar fi drama, jocul de rol și literatura, toate inspirate din domeniul artei.
Sprijinirea educatorilor pentru aplicarea acestor metode creative facilitează conștientizarea valorilor proprii ale educatorilor, permite mentalizarea și creșterea personală și ajută la concentrarea asupra rolului educatorilor.
Obiectivele MEL sunt:
Schimbarea mentalității educatorilor
Dezvoltarea unei cutii de instrumente care este testată, încercată și extinsă
Făcând elevii să se simtă mai bine ca acasă în clasă, chiar și atunci când schimbă arena
Dezvoltarea unei rețele durabile
Intrarea într-o sală de clasă multiculturală este o provocare atât pentru studenți, cât și pentru educatori. De fiecare dată când oamenii se întâlnesc, are loc o confruntare între percepții multiple în valorile etice. De exemplu, ceea ce pare a fi un gest ospitalier într-o țară poate părea contrariul într-o alta. Întâlnirea „cu celălalt ca celălalt” poate fi ciudată, copleșitoare și jenantă (L. Vanlaere, 17.3.2010)
Activitățile, metodologiile și rezultatele tangibile / intangibile în MEL sunt toate strâns legate și fiecare activitate și metodologie este un pas către atingerea rezultatelor proiectului.
Toate activitățile și metodele sunt legate de expunere și încearcă să promoveze reflecția critică. Acestea vor avea loc la reuniuni transnaționale și atunci când se lucrează la dezvoltarea rezultatului tangibil.